28 maj 2013

Tejpen tar bort smärtan!

Min hjärna är snurrad runt i en torktumlare och jag fattar ingenting. Ingenting. För, mina kära vänner och läsare, kinesiologitejpen fungerar. Den funkar! Det känns ologiskt, overkligt och (antagligen) är det såhär att helt plötsligt stå öga mot öga med ett spöke.

När min pappa klistrade på min chockrosa (så snygga) tejp hade jag redan ont i svanken. Så ont att jag vilat hela dagen. Tio minuter senare var jag på väg ner till stan för att hämta Christoffers nya telefon. Halvvägs ner kom jag på vad jag gjorde och liksom, gick och tittade förundrat på mina egna ben och svängande armar. Missförstå inte, det gjorde fortfarande ont, men inte alls på den nivån som innan.

Jag antog att det jag fått en släng av placeboeffekten, även då jag kritiskt inspekterat tejpen och insett att jag slösat bort mina föräldrars pengar (det var de som betalade för den). Dagen därpå fortsatte framstegen. Smärtan minskade, jag orkade mer eftersom energin inte gick åt att orka med ajaj. Jag duschade istället för att bada, och orkade fixa i ordning mig direkt efteråt. Jag städare och promenerade direkt efteråt. Jag kan röra mig mer naturligt. Dansar fuldanser tills svetten rinner, och slutar för att jag blir trött inte för att det gör ont!

Jag fyllde också år, några dagar efter tejpen introducerades! Gick på stan i 3 timmar innan jag kom hem, hem till en lägenhet täckt med ballonger och serpentiner. Ut väller min familj, min äldsta vän (inte gammal som 100 år utan min första bästis) Veronica och fler vänner. Vi kalasade, åt tårta och jag fick (bland mycket annat fint) en resa till Paris! Sen damp det ner fler vänner och vi drack gott medan vi såg på Schlager.
Allt detta orkade jag utan att ta fram värmedynan.

I förrgår använde jag inte värmedynan på hela dagen.

Jag vet inte exakt vad denna tejp gör egentligen, men den är fan magisk! Jag rekommenderar den till alla! Testa den! Här köper jag min. och Här är en tejpskola.

Ska skriva mer om tejpen, hur den bör användas och sånt kul, men har inte tid just nu. För jag måste ju packa och förbereda min och Christoffers första utlandsresa ihop. Om tre dagar flyger vi!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vad ska man säga mer än HURRA :-):-):-):-):-):-) Det fan ett mirakel <3<3<3

Anonym sa...

hjälper den mot endosmärtan oxå eller bara mot det "ryggonda"?
Var ute och tittade runt lite på sidan du skickade mig men hur vet man vilken färg man ska ha?

Njut av Paris så mycket ni kan, ät gott och titta på allt fantastiskt som finns att se!!!
Kram Bettan

Katarina sa...

Vad härligt att höra! Jag minns att någon i min grupp nämnde en tejp som skulle hjälpa mot smärta när jag gick på smärtrehab, men jag tyckte att det lät märkligt och kom aldrig mig för med att kolla upp det - nu ska jag minsann också göra ett försök med den. Tack för länken!

Cecilia sa...

Det låter ju nästan för bra för att vara sant :)
Måste genast prova. Tusen tack för tipset!

Anonym sa...

Heeej!! Har en fråga, under perioden du tog medicinen "decapeptyl depot" , tog du den hemma själv eller var det på ett sjukhus?

Mvh lycka till i fortsättningen :)