3 jan. 2015

Gott nytt år med jävlar anamma!

Gott nytt år!
Det är inte klokt vad lyckad vår nyårs blev. Vi hade tänkt göra trerätters, bara jag och Christoffer, och sen spela spel och bara vila. Jag har mått väldigt dåligt det senaste och det fanns ingen chans att jag skulle orka gå ut och ens klä upp mig. Jag vet att allt blir kul med Christoffer, men man vill ju göra något speciellt på just nyår. Och då vi varit bara vi på julafton också så kändes det som att vi missa firande som vi borde få vara på.

I alla fall så förberedde vi maten, lite åt gången, under hela dagen. Jag sminkade mig lite åt gången under dagen och vi hade det väldigt lugnt. Då kom Christoffers bror Robin och hans tjej Lisa över för att ta en öl.
Först var jag tveksam. Jag mådde inte toppen och visste inte hur mycket jag skulle orka. Men samtidigt så är Robin en av få som jag känner mig bekväm att hänga med då jag mår dåligt. Samtidigt har jag träffat Lisa och direkt tyckt väldigt mycket om henne (enligt Robin är jag kär, men han blandar ihop mig med sig själv tror jag) (he he) så jag ville verkligen ge det ett försök.

Och det blev perfekt.
Maten räckte till oss allihopa och jag kunde kryssa av en av mina "Detta vill jag göra 2014" boxar där det står "Bjuda någon på fin middag". Och det var ingen stress i matlagningen, allt fick bli som det blev, och vi spelade spel och umgicks och bara hade det kul. Vi såg på fyrverkerierna utanför vårat hus (vi har väldigt bra utsikt därifrån som tur är) och jag måste erkänna att detta är en av de bästa nyårsaftnar jag varit med om. Och då fick jag till och med ont (men inte så illa som det varit som tur var!).

Jag har till och med två nyårslöften för 2015. Första är att börja skriva varje dag igen. Jag gjorde det i över ett halvår, och det var roligt och skönt att hela tiden hålla den kreativiteten igång.
Den andra är att jag ska vara ihärdig med att få hjälp detta året. Inte vänta och se, inte hela tiden vara försiktigt för att man inte vill vara en tjatig patient. Därför har jag också ett nytt gynbesök på måndag.

Förhoppningsvis blir årets första present Enanton eller Visanne.

Jag hoppas att ni alla haft en bra nyår!

Jag börjar året med ett förlag till att döpa om Lingonveckan till något annat... vad tycker ni?



1 kommentar:

Anonym sa...

Gott att ni fick en rolig nyår ser fram emot fira både nyår och jul med er <3 Shark week har bättre kläm än lingon veckan :-) Ålskar dig puss