12 juni 2012

Drop in i regnet

Sitter i väntsalen hos sjukgymnasten nu. Christoffer blev tvungen att sitta kvar på bussen och åka hem igen för att hämta tabletterna jag glömde där. Ibland känns det som att min hjärna ligger kvar på kudden när jag går upp på morgonen.
Jag är på Drop In för att få träffa den sjukgymnasten jag mötte i rehabteamet. Vårt gruppmöte är inte bokad förrän över en vecka så jag skyndar på det hela genom att komma hit. Jag har väntat nog under de (snart) fyra år jag varit sjuk. Nu jagar jag upp dem.
Man kan ju fråga sig varför de gjort sofforna hos sjukgymnasten så obekväma. Det känns som att sitta i en möbel gjord av packad halm. Ska det vara ergonomiskt på något vis? Eller är det så att man inte besöker dem i onödan? Efter en kvart i den här fåtöljen och min rygg lär va riktigt förbannad.
Sen för att inte tala om tidningarna. Allt om PC, Mamma, Outside (med ett stort cykeltest!), Vi bilägare och sista men absolut inte minst Båtliv. Tur att jag har som vana att packa ner en bok då jag ska sitta i väntrum annars hade jag väl fått för mig att köpa en båt.
Jag känner mig som vanligt en smula nervös inför mötet men nu vet jag att det blir lättare bara jag träffar sjukgymnasten. Håll tummarna för mig nu att hon har många bra knep och knåp som min rygg blir som alla andra ryggar igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk vad du har rätt om möblerna där men det är säkert för att man ska längta efter att resa sig upp ! Det om tidningarna är mer än kul och ja du hade säkert köpt en båt jag tänker på tv-shop !!! Massor pussar mamma