3 okt. 2012

Enantonen gav mig ångest

Biverkningarna från Enantonen var vidriga igår. Jag försökte skriva ett hurtigt informativt inlägg om Bokmässan men kunde inte få ihop det. Det går inte att trycka på mig en mask med ett brett leende, inte här av alla ställen. Så jag ska berätta om min gårdag så som den var påriktigt.

Min härliga svägerska Sanna körde mig till vårdcentralen så sprutan kunde tryckas in i min putiga mage. Eftersom jag blir väck direkt efter sprutan (blir väldigt väääldigt gosig) (fylle gosig) så hjälpte Sanna mig hem och plantera mig i soffan som en geggig mossa. Och det gick superbt. Ingen överdriven smärta som reaktion. Bara trött och groggy.

Sen satte biverkningen igång.
Enantonen satte sig på mig så jag blev platt som en A4.a. Jag fick ångest. Virvel efter virvel efter virvel efter virvel av panik och ångest tills jag bröt ihop. Jag grät hela kvällen. Över allt. Över inget. Och det gjorde ont. I bröstet. I hjärtat. (Som en dålig dikt).

Christoffer lugnade mig och tröstade mig. Matade mig med snask och vattna mig med Cola Light. Prata mig ner på jorden så fort biverkningen eggade igång paniken igen.

Värsta reaktionen jag fått på Enantonen hitills. Fy fan.

Idag mår jag så mycket bättre! Mitt psyke är någolunda i balans igen. Och för att fira detta har vi två golfbollar till fiskar i akvariet! Sudd och Kludd heter dem.

Tänk vad lite hormoner under huden rör till i kroppen och huvudet... och det är samtidigt densamma som lagar mig. Om man ser på det så är det rätt lustigt ändå, eller hur?

Beundra nedan Sudd och Kludd, mina vackra nya bebisar.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Javisst är det konstigt att något som ska hjälpa samtidigt ska ställa till andra problem/biverkningar.
Men de hjälper Elin, det blir ju bättre och bättre. Mindre med dåliga dagar och mer av de bra, eller hur?

Hoppas verkligen att du fick en bra helg på bokmässan iallafall :-)

Kram Bettan

Anonym sa...

Kära söta du detta låter förfärligt ! Ni två är då fantastiska hur ni kan hantera allt tillsammans<3 Jag vet att ni vet men påminer bara hör av er så kan vi hjälpa er med nåt ! Imorgon är det Pelle mamma dag . Älskar mina fisk barnbarn och älskar dig vi ses imorgon . Krya på dig sötnos