1 maj 2015

Att fatta eld och andra biverkningar

Det är en glöd som rinner från ens innersta och genom ådrorna ut i armarna, benen och huvudet. Det blir så varmt. En bastu inifrån. 

Värmevallningarna har börjat igen.
Och jag ler som ett fån.
Det betyder att den starka Enanton börjat göra sitt jobb.

Min mage är svullen som om jag råkat äta upp London i en munsbit.
Jag ler inte lika mycket åt det.
Fast det betyder att Enantonen kickar in.

Jag såg på "Modern Family" och fulgrät så tårar och snoret sprutade och är väldigt orolig att jag (från soffan) (utan att ha gjort något alls den dagen) sårat någon djupt.
Enantonen är helt klart igång.

Skällde ut mitt garn igår för att det var så trassligt och slängde iväg nystanet... Jag hoppas verkligen det är Enantonets fel annars har jag plötsligt förvandlats till en surig 3:åring. 



1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår dig precis!!
Trots plåster fick jag stå i altandörren och äta frukost i lördags. Det brinner verkligen i kroppen!
Men kämpa på, död åt endon 💖