5 dec. 2011

Morr Spott och Fräs


Jag har varit strandad utan internet alldeles för länge. Nu äntligen har jag kunnat fixa problemet och är tillbaka i cyber världen igen. Tänk vad beroende man blir av att kunna surfa dagligen.

Enantonsprutan, den 12:e, har varit fruktansvärt stygg mot mig. Jag har biverkningar som gör fruktansvärt ont. Alla gamla godingar som till exempel värmevallningarna är i sitt esse igen. Det är fruktansvärt irriterande. Jag vill inte ligga på soffan mer, inte vila hela tiden eller plaska runt i badet för att lindra ryggen.

Samma dag som jag fick sprutan fick jag svåra magsmärtor. Det kändes som om något opererat i min mage och glömt sy igen den. Jag hade panik. Efter en timma orkade jag inte mer och det ringdes till en ambulans. Som tur var hann Tiparolen kicka in innan de kom och helt plötsligt låg jag där på soffan och flämtade efter andan helt smärtfri.

Nej, just nu är det faktiskt tufft.

Ska julpyssla hos min svägerska Sanna idag. Håller tummarna att ryggen lugnat sig så jag orkar. Kommer bli så förbannad om jag missar detta, har sett fram emot det jätte länge nu.

Du kanske kan känna en hint av bitterhet i dagens inlägg. Men smärtor och brist på Internet gör inte Elin glad.






3 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej!

Hittade din blogg när jag googlade på "Lyrica". Jag känner med dig så, vet precis hur hemska enantonsprutorna är! Eller snarare biverkningarna av dem.

Kram från en endosyster.

Emma sa...

Ojdå, men då kan det bara bli bättre.
Tänk, redan 12e sprutan. Jag hann inte mer än 6e eller va de va, men jag är glad att de fungerar för dig :).
Krya på dig!

Kramar

Anonym sa...

Hej min ögonsten ! Du var strålande på pysslet ! När du kvittrar så är du så jävla underbar och det var en härlig kontrast till hur vi hade det sist . Du är sötast i hela värden och det var mer än roligt att du klarade att vara med : Älskar dig mamma