7 apr. 2012

Dalslänska Påskhälsningar

Vi är på semester i de dalsländska skogarna. Snö på marken. Godis i magen. Internet i datorn. Allt är som det ska.

Inte klokt hur bra denna månadens Enanton kickat in! Redan dagen efter sprutet i magen var jag på benen igen. Och vad gör man inte om man känner sig relativt pigg men inte vill överanstränga sig?

Man blonderar så klart sitt röda hår! Visst låter det som en rolig sysselsättning.

Det är det inte. Inte alls kul. Särskilt inte då man går igenom de tre nyanserna av orange innan man kommer till en ton som kan tas som naturlig... ish. Jag satt på sängen, hormonell och trött, och ylade att detta var en av de värsta idéer jag någonsin haft. Och då har jag haft många tvivelaktiga idéer i mina dagar.

Men det blev bra i slutänden! Nöjd och blond. (Men ska ge mig på det stackars burret en sista gång för att få till den nyans jag ville ha från början).

Ska äta lite mer godis, klaga över att jag känner mig fet och sen författa mer på boken min. För er som dör av nyfikenhet så har jag kommit till...

Sida 67, 28 688 ord och 26 kapitel.

Sakta men säkert! Glad påsk på er, mina fantastiska läsare! Ät, sväll upp och jäs som en bulle. Det ska jag. Tänk vad underligt hur vi firar med kycklingar, ägg med godis och annat konstigt en dag då Jesus dingla på korset? Traditioner är allt bra underliga ibland... som till exempel:




2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad påsk !!du är jätte rolig min lilla blonda dotter!! Puss

Emma sa...

Glad Påsk (lite i efterskott). Kram