23 mars 2012

Mitt bajs är rosa!

Doktor Duktig har än en gång bevisat att han är värdig sitt namn. Och än en gång har jag bevisat att det är svårt att lära en läkarrädd tjej att inte ha hjärtklappning innan ett doktorsbesök. Idag var jag galet orolig för allt och alla. Som tur är fick jag skjuts till vårdcentralen av min storebror Dan och hans son Jonathan (det var Dan som körde). Då vi gick igenom de automatiska dörrarna ylade Jonte glatt "Älin, mitt bajs är alldeles rosa och luktar gott!" Det var fantastiskt underhållande och distraherande må jag säga. Jag är så glad att de var med, de gjorde en nervig stund riktigt kul.


Sen satt jag där i rummet med Doktor Duktig och oron försvann direkt. Jag babbla hål i hans huvud som vanligt. Men till min stora glädje fick jag veta att Duktig bokat in ett möte med ett rehabteam som ska värdera mig och hur vi ska gå vidare. Det känns verkligen toppen! Jag behöver hjälp med vart jag ska och när jag ska!


Doktor Duktig sa också att jag inte ska oroa mig över min förra månad. Att jag kommer ha stunder då det gör mer ont igen men det blir lätt så. Det kändes så skönt att få det bekräftat.


Nej nu ska jag fira detta med lite mer bubbelvatten innan jag däckar bredvid den coolaste mannen i världen (ja Christoffer jag menar dig så klart).


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja doktor Duktig är allt fantastisk ! Kommer aldrig att glömma när du ringde när du träffade honom första gången!! Jag grät floder av lycka .Sen är det inte konstigt att du har läkarskräck för kära du doktor Duktig är ju ta mig fan unik !!Jompe var såååå lycklig att han träffat Älin .Han är rolig som få ,igår pratade han Jompe engelska vi skrattade så vi tjöt.Underbart med rehabgrejset <3 Coolast är Pether J men ok du får tycka om Krille !!! Älskar dig mamma