8 mars 2013

Doktor på flykt?

Fick precis ett samtal från samma person som är tillägnad inlägget Förlåt att jag inte är deprimerad. Personen i fråga måste ha bondat med mig något innerligt, utan min kunskap, och insisterar om och om och om och om igen att vi bör träffas, vi bör fylla i papper ihop, vi bör skriva journaler ihop, snart vill hon väl att vi ska träffas i en kyrka och gifta oss ihop också. Jag tackade, som artigast, nej då jag kunde göra allt ovanstående över själv, över telefon och sen med Christoffer fast borgligt (gifta oss alltså).

Samtalet gick relativt smidigt tills hon slänger ut sig:

Din doktor är ju inte kvar.

Jodå, insisterar jag. Klar Doktor Duktig är kvar! Precis som solen skiner på himlen, vatten kan göras till kaffe och Enanton gör mig till ett emo.

Nej, han är inte kvar på din vårdcentral. Han ska vara på en annan i Uddevalla ... eller så är han väl mellan jobb...

Jag lägger på och ringer min vårdcentral direkt, de kommer ringa tillbaka senare idag. Sist person som skrev ut mina sprutor var däremot inte Doktor Duktig, ser jag på Apoteket.
Än så länge har ingen panik brutit ut. Inget ångestskrik där jag ylande skriker hans namn utmed Uddevallas gator. För vart han än tagit vägen så ska jag dit. Behöver bara veta hur det ligger till, om jag behöver förfölja honom och vart i såna fall.

Fortsättning följer.... (tuuuruuumduuumduuuummmm) (ljuset dimmas neråt)

****** **** ****

Uppdatering:

Min Doktor Duktig har flyttat till en annan vårdcentral, ta mig tusan! Jag blir frustrerad och trött, men vad fasiken, får väl stalka honom då.

Samtidigt har jag spolat ner en plastgrej i toan så illa att den sitter fast som en kork. Nu kommer vi betalningsskyldiga i tusenkronor för arbetet och jag känner för att gråta.

Någon ska komma till vår lägenhet och kolla på den, och jag måste städa för det ser ut som ett bombnedslag här.
Den här dagen går absolut inte åt rätt håll...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har då action i ditt liv :-):-):-):-):-):-)Du är roligast i världen :-):-):-):-)jaga på korten