26 juni 2011

Ljuva sommartid - i bild


Sitter ute på mina föräldrars altan iförd min brors vita hatt och en ylande brorson i bakgrunden. Luften är ljummen och kaffet är kallt. Jag njuter för fulla bullar! Bäst hade det varit om min Christoffer hade sluppit arbeta idag och kunnat ligga hoptvinnad med honom i den randiga hängmattan. Men det kommer...

Jag njuter av att orka sitta här. Att kunna ta en kort (men uppfriskande) promenad då och då. Att kunna sysselsätta mig själv på dagarna på ett sätt som varit omöjligt förut.

Midsommar har varit jätte härlig. Pappas födelsedag därpå var till och med ännu bättre. Det var riktigt mysigt att kunna gå ut och ta min trettio minuters promenad ute i det gröna för en gångs skull. Som sällskap hade jag kameran och Christoffer på mobilen.

Här kommer lite bilder som jag har fixat och trixat med efter min stund ihop med moder natur (och en och annan stygg insekt som tugga mig i pannan).


Jag plockade smultron till min brorson (inte många som kan stapla smultron på det här viset).

Denna väg har jag gått oräkneliga gånger.
Såhär poserande kan jag se ut då jag promenixar en eftermiddag allena, ack så allena.

Mamma kossan med bebis kossan som bondar så som kossor ska.

Mina föräldrars trädgårdsblomma.
Sist kommer bilden jag själv är väldigt glad i. Du får en ordentlig privat kik in i min mun. Hoppas att du tycker om den. Jag är ju fortfarande inget proffs (långt ifrån) men det är väldigt roligt att få leka med bilderna såhär.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Det har verkligen varit en underbar helg ! Jag har bara tittat på dig och känt lycka !! Jonte var så glad för sina jordbär!!! som han fick på en pinne!! Tänk att du har promenerat hurra .Ok jag gick och spanade. Jag tycker dina foton är mer än proffsiga . Älskar dig <3 mamma

Sandman sa...

Underbara bilder baby! Ju mer du grejar ju battre blir du! Den sista ar sjukt snygg, som tagen ur ett foto magasin.

Love you daaaaaaaaaaaaaaaaaarlin'!