8 jan. 2012

Diklofenak, en hjälte



Jag har haft väldiga problem med min rygg den senaste månaden. Eller de senaste tre åren, om vi ska vara petiga. Min säng har alltid varit för hård men eftersom jag inte kunnat köpa en ny har det känts onödigt att gnälla om det. Nu är det dags att öppna gapet och göra en stor gnäll:

"Jävla skit säng som är så jävla hård att jag inte kan sova! Jag önskar jag vore rik så jag kunde köpa en go Tempursäng och luddra i den. Sova mjukt och gott! Kunna göra allt jag förmår så att min stackars rygg får all lindring den förtjänar! Satans säng!"

Okej, då var jag klar med gnällandet. Dags att hitta en lösning.

Tack vare fina kloka Endotjejer Mia och Ulrika har jag fått råd och tips. Det är otroligt vad mycket fakta vi bär runt på som man inte får utav läkare. Information som sprids likt en klamydia. Fast utan sex. Och klamydia.

I alla fall. Jag har fått rådet att ta Diklofenak 2-3 gånger om dagen. Diklo är en tablett som är inflammationshämmande plus att den hjälper immunförsvaret (om jag har förstått det rätt). Det lustiga är att jag faktiskt fått Diklo utskriver för några år sen, men de funkade så dåligt. Har förstått nu att jag inte fick rätt dos. Den röda tråden då det gäller Endon är att man ska förebygga. Invänta inte smärttopparna utan ta medicinen så att du aldrig får ont.

Logiskt och underbart.

Jag har Naproxen tillgängligt så jag ger dessa en chans, som ett test för att se om de kan kicka ryggonten rätt i huvudet. (Försök att se det framför dig!)

Då jag ska ha min första Vattengympa på tisdag måste jag va på topp tills dess. Eller ja, måste och måste. Jag vill. Så håll tummarna för mig! Ryggen och jag ska bli vänner 2012.


(Nästan) Årets första kyss!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar din kommentar om Klamydia och utan sex ( den är kul ). Jag vill ha pengar så jag kan köpa dig en tempur!! Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dig med en lösning ialla fall så du får en mjukare säng ! Hoppas att tabletten funkar ! Ser också framför mig hur den får en kick i huvudet !!! Håller tummar och tår !! Det var kul att ha er här kom snart tillbaks <3 Älskar dig sötunge !

Anonym sa...

Hej Elin! Jag antar att du har läst om den avlidna endometrios-kvinnan? Och mamman som anmält SU. Jag tänkte på dig när jag läste det. Kvinnan blev 27 år gammal. Jag klistrar in länken här: http://www.metro.se/goteborg/emilia-dog-efter-att-ha-nekats-vard-nu-anmals-sahlgrenska/EVHlam!R1iCnhhfEtlA/

Mvh Åsa