31 jan. 2015

Medan du sov...

... har jag lärt mig:
  • Ingen uppdaterar sin Facebookstatus klockan 03:30.
  • Bruce Jenner ska byta kön till kvinna.
  • Hur man gör en brudbukett utav gamla böcker.
  • Folk älskar att måla sina loppisfynd vita.
  • Banan är faktiskt rätt gott.
  • "Saga" är den bästa tecknade serien någonsin.
  • Spikmattans "ont ska med ont fördrivas" kan funka (ibland) (en stund).
  • Det händer en massa elände i världen jämt och ständigt.
  • Rullar man runt som en säl i sängen väcker man sin fästman.
  • Jag är osäker över om jag mest ser fram emot Tarantinos "The hateful eight" ,"True story" med Jonah Hill eller den animerade "Inside out".
  • Googlar man "funny animals" hittar man:


  • Ja.. dessa bilder är ännu roligare mitt i natten... då man varit vaken i tre timmar...och börjar snudda vid gränsen av galenskap.
  • Lägger man sig i ett hett bad kan man sen öka värmen ännu mer än om man lägger sig i ett ljummet bad.
  • Ibland tror jag mig att mina inälvor kokas i mina heta bad och att jag kommer bli kidnappad av en hungrig engelsman som kommer använda mina (färdigkokta) njurar till en (oväntat delikat) paj (det ju ändå mina inälvor).
  • Om jag fick köpa ETT brädspel till så hade det blivit Dungeoun Petz, för även om jag inte hade orkat sitta upp och spela det så är bara lådan så jävla gulligt! 
  • Att tänka på att skiva sötpotatis med en mandolin (köksredskapet inte instrumentet) funkar bättre än att räkna får. Man kan skifta tjocklek på skivorna potatis, lägga upp dem på en ugnsplåt... jag lovar (inte), du kommer sova som en stock kock (alltså en stock utbildad till kock).
 Efter denna intensiva natt ska jag nu lägga mig på soffan och titta på något kul (och kanske kanske slinker en mannafrutti ner) (eller tolv).

Kära nån, vad trött jag är (om nu inte alla parenteser och resterande inlägg är bevis nog på detta).

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade unge din skildring av din natt är så målande så man är där :-) .Du får en att skratta mitt i allt eländec :-) Puss min raring :-)