30 maj 2010

Trött på den här Skiten


Jag är så jävla trött på att vänta på en behandling.

Så otroligt utled på att hela tiden behöva ha tålamod för att snart, snart blir det bättre. Snart kommer brevet från Uppsala. Snart vaknar jag utan att ha ont. Snart borde vara här nu.

Jag blir omskakad av frustrationen av att ingenting kunna göra. Vill inte behöva gråta för att orka med min situation. Jag blir matt av vanmakten.

Bara att lägga ut värmedynan och hitta den perfekta liggplatsen är mig övermäktigt idag.

Jag vill ha belöningar som ciggaretter, snus, popcorn, tårtor utan att behöva tänka på konsekvenserna. Jag vill inte kämpa med ett nikotinbegär samtidigt som Endon tar all energi ifrån mig.

Jag är slutkörd.

Att hela tiden har ont tär på mig. Jag är så trött på att ha ont!

Tiparolen tar inte som den ska längre. Det är som att spela roulette då jag tar dem nu för tiden; kanske tas smärtan bort, kanske släpper inte kramperna förrän till kvällen, kanske blir jag pigg groggy eller kanske gör den mig jätte sömning och kraftlös.

Jag är utmattad, vill kunna göra det jag vill jag vill. Men mest vill jag just nu kunna sitta upp och orka ha ett vettigt samtal med mina nära och kära.

Just nu är jag helt enkelt bara så in i helvetes genomtrött.

2 kommentarer:

mamma sa...

Kära älskade barn tacka fan för att du blir trött. Det är inte många som har din styrka ,jag vet att du är jävligt trött på att höra det med. Jag beundrar då dig mest i hela värden min dvärg sessa från stora skogen puss mammma

Beatrice sa...

Det kommer bli bra till slut, håll ut bara! Konstant smärta är det bland det värsta som finns, och framför allt när inte smärtstillande eller andra tabletter hjälper. Bättre tider kommer, tänk på det :) Du är stark!