28 juli 2010

TV-Shop är i maskopi med Endon


Fick en träningsmaskin av min morfar, Seppo. Han ville inte ha den längre. Efter snart två år med kronisk värk har jag tillbringat pinsamt många nätter fixerad vid TV-shop. Jag har velat ha allt från ”Proactive” mot finnar, minderalsminket "Sheer Cover" som ”får mig att se ut som en filmstjärna” , ångstrykjärnet "Tobi" som kan platta ut gardinerna utan att ta ner dem (även då jag aldrig strykit mina gardiner i hela mitt liv) och sist men inte minst Trampträningsmaskinen som kommer få mig så platt, muskulös, lycklig, frisk, vacker och solbränd (?) att alla kommer vända sig om efter mig som om jag var en enhörning som trippa ner för kungsgatan. Och nu fick jag den. Bara så där.

Jag testade den första dagen. Tog ut mig och låg sen och tittade på TV-shop i tre dagar tills jag var någorlunda rörlig igen.

Men jag hade en ny plan! Om jag bara använde den en stund och slutade innan det gjorde ont så kunde det kompensera för de dagar då jag inte klarade av att promenera långt. Så i förrgår stod jag där och trampade och drog i handtagen igen. Svetten flöt och jag var glad som ett troll på trollkalas.

Men redan på kvällen kändes det inte rätt. Endon var stygg. Värst blev det under natten och morgonen då jag vaknade om och om igen. Smärtan var så retsam att jag drömde att jag födde barn. Imorse vaknade jag vid halv åtta och var så trött efter en flaxig natt. Det var då jag fick acceptera att jag helt enkelt måste hålla mig borta från ”hård” träning tills jag kommer till smärtkliniken och förhoppningsvis en sjukgymnast.

TV-shop är fortfarande där och lockar med sina guldskimmrande varor och alldeles för glada ansikten. Trampmaskinen står i sovrummet, i skammvrån.

Kanske borde försöka få tag på det där ångstrykjärnet istället? Har aldrig sett det förut, men våra gardiner är faktiskt väldigt väldigt skrynkliga.

3 kommentarer:

Sandman sa...

Mycket underhallande att lasa om dina bravader (anven da jag ser dom varje dag) och din tv-shops mani. Det blir nog ingen Sheer Cover dock, vi har ju redan en filmstjarna boende pa Tureborg :P

Alskar dig blabarsmuffin!

mamma sa...

Japp det blir 3I-n. Jag begriper inte hur du får ihop det .Det blir då rasande roligt. Det är då inga fel på dina gardiner. Jag ska gå i lära hos dig och få ditt perspectiv på saker .Du är bara så helt underbar !! Älskar dig mamma

Linda sa...

Tv shop är av ondo! Sluta genast titta på sånt skräp och låt dina ögon fröjdas över något trevligare! Det bästa är mirakelmedlet för hårväxt... i reklamen flyr alla snygga brudar från den skallige mannen som ser ledsen och hopplös ut... och sen ser man hur snygga tjejer rufsar om i håret på en kille som borde insett att Baywatch svallet aldrig riktigt varit inne... PINSAMT!!
Så sluta bums! *kramas*