20 apr. 2012

GULD!

Jag är absolut ingen sporttjej. Har vuxit upp i en hockeygalen familj men jag och mamma har alltid hållit oss borta då pucken släpps ut på isen.


Men jag har gjort ett undantag. Jag har följt Brynäs spelande de senaste matcherna till Christoffers skräck.


"Vem är du? Vad har hänt med min Elin? Vad har de där hormonerna gjort med dig egentligen?"


Och igår, smsande med mamma och pappa, såg jag Brynäs vinna SM guld!


Jag kan förstå varför man gillar hockey, jag får erkänna det nu! Den där sugande känslan i magen då man tror att man vinner på en trisslott kommer då Järnkrok/Silverstövel/Guldhandske/Kopparröret (eller va de nu heter) swishar förbi målet... den är härlig.


Att sen veta att mina bröder och min pappa blir glada, ja det ger ju spelet ännu en stor fördel.


Så nu har jag skrikit av glädje då Brynäs vunnit SM Guld, skrivit ett inlägg om Hockey och börjat morgonen med ett Guld leende. Så nu är det färdig sportat för mig för detta årtiondet!


Kommer nog få träningsvärk.


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 kommentarer:

David sa...

Vi är stolta över dig! :) Guldet kom hem, tillslut! Nu får du ju tagga inför nästa säsong ;)

Anonym sa...

Detta är min flicka det!!!

Anonym sa...

Det har varit halva glädjen att smsa med dig i matcherna . Förstår att du fått träningsvärk . Din kommentar om spelarnas namn får mig att inte kunna sluta att skratta . Använd din underbara humor i nästa bok ! Den är oslagbar. Du är underbar massor pussar mamma