30 okt. 2010

Ninja Twiggy med Spasmer


Ligger just nu på soffan sminkad som Twiggy i mysbyxor ihop med Christoffers T-shirt med motivet “I’m Ninja (you can’t see me)" på. Har haft en riktigt kämpig kväll och jag hoppas att den ska lugna ner sig lite nu. Har haft magkramper som inte gått att leka med (inte ens en omgång Fia med knuff gick den med på) samtidigt som ryggen varit bråkig. Är väl inte direkt jätte nöjd kan man väl säga. Önskar att i varje fall Endon inte kunde se mig just nu.

Kanske ska förklara min överdrivna sminkning? Sanna (min brors flickvän och min goa kompis) har en tjejkväll just nu. En lägenhet samlad av galna roliga flickor som ska smutta alkohol, äta tacos och pratas. Det kändes rätt så okej under dagen så det kändes som att jag äntligen skulle ge mig ut på festligt äventyr. Dagen till ära fick jag för mig att jag skulle göra en roligt sminkning. Letade lösögonfransar i hela Färgelanda (som på grund av dess storlek gick väldigt fort) men det fanns inga.

Sminkade mig en lång stund för att få det rätt. Ryggen började besvära mig. Men envist fortsatte jag dutta, sudda, smeta och torka. Ryggraden började vrida sig i konstiga installationer. Men jag vägrade lyssna, snart var ögonen perfekta och då skulle jag klä på mig och sen... sen skulle jag träffa alla flickor och till och med dricka ett glas vin.

När jag visade upp sminket för Christoffer gick det ungefär en halv minut innan jag bröt ihop. Det gjorde så ont att det var svårt att andas. Jag lade mig på värmedynan och fick en liten tillsägelse för att jag inte lyssnat på min kropp. Igen.

Blir väldigt trött på att ha ont. Det är så jävla ledsamt att missa de där roliga stunderna. Att inte kunna kalasa även då festen är mindre än fem minuter bort.

Jag försöker att tänka positivt men just ikväll, då jag inte ens kan äta mörkchoklad med blåbärssmak utan att det krampar, är det fanimej inte lätt.





4 kommentarer:

Mamma sa...

Fan att det inte gick , jag som höll tummarna för dig hela kvällen! Känner för dig med hela mitt hjärta .Så fort du kan så ska jag hjälpa dig så ska du ha ett eget tjejparty ! Då ska du ha lösögonfransar så det så .Du är då mkt sötare än Twiggy . Bra hör av dig om det är nåt du behöver min lilla skrutta. Älskar dig . Pappa är förbannad på endon också .Han sa stt det är ju själva fan att du inte ska få göra det du vill! Massor pussar från oss bägge.

Emma sa...

Tråkigt vännen att du missade en rolig tjejkväll! Helvetssmärtor som kan ställa till de. Men det kommer fler gånger. Om ni inte har ngr lösögonfransar i lilla Färjelanda kanske jag ska skicka ett par till dig så du är redo till nästa gång och slipper springa på stan och leta ;).
Jag vet hur det är, man vill alltid mer och lyssnar inte på kroppen. Det händer allt för många gånger. Jag har ignonerat mig själv länge, levt efter alla måsten och ställt för stora krav på mig själv. Har inte lyssnat på min kropp överhuvudtaget utan bara fortsatt. Det fick jag skit för. Efter att ha haft sömnproblem i 2.5månad sedan mitt senaste skov har min kropp nu sagt till på skarpen och jag "gått in i väggen". Tungt värre.

Ta hand om dig o njut oredenligt av chokladen!
Kramar

Sandman sa...

Vi lonnmordar endon! Ja!

Annars ar det ju tur att du och jag har det kul aven nar vi inte gor nagonting :D

Alskar dig sa himla mycket baby <3

Elin Sandman sa...

Jag blir sa rord av era kommentarer att jag blir alldeles glad-ledsen! :D

Mamma och Pappa: Tack for maten! Den ar riktigt skont att vara tillbaka hos er igen sa vi har en toa i narheten :P Tack for att ni ar sa sota och blir arga pa endon at mig. Alskar er!

Emma: Du ar ta mig tusan for sot!! Tack sa jatte mycket for att du delar med dig, det ar hemskt att du inte mar bra, men det ar ocksa en lattnad att ha nagon som forstar. Ta hand om dig sa lovar jag att gora detsamma! Blir SA rord av hur snall du ar! Manga kramar

Baby: Jag alskar dig MER! Det ar nedrans tur att jag har dig! Endon ar piss i sjon sa lange jag har dig vid min sida. Men visst blir vi lite trotta pa piss i sjon ibland :P