14 nov. 2010

Pyssel Frenzy


Det är lite rörigt i skallo och kroppo just nu. Jag hade första Lyrica fria dagen igår men det innebar tyvärr inte att utsättnings symptomen var borta. Blev lite lättad då jag såg att nervositet är den del av biverkningarna, för jag har verkligen känt mig lite stissig flera dagar nu.

Fast jag har inte velat tänka för mycket på exakt vad som påverkar vad. Jag vet bara att allt kommer bli tydligare då Lyrican är väck och kroppen har samma medicin-mix som förut.

Så vad gör man för att inte känna hur benen värker sönder, Endon har ett humör som en trottsig unge och det känns som att man är på vippen att få influensa?

Man pysslar och ser på Gudfadern.

Så nu vet ni vad som ska göras ifall att ni är i samma situation som mig.

Det har skett mycket roligheter kring mig den senaste tiden. Det är väldigt passande eftersom jag då har en nedrans massa ursäkter att klippa och klistra lite kort, lära mig att virka och söka inspiration.

Jag gjorde detta kort till Ella (som är min barndomsvän Veronica och hennes kärlek och make Andreas nyfödda). Då det kändes uppenbarligt futtigt med bara ett kort lärde jag mig att virka lite. Vet inte hur det gick till, då jag bara gjort blommor förut men det blev också en rosa elefant.


Min härlige bror Dan fyllde också 30 år igår (som man ser i gårdagens inlägg) och till honom gjorde jag ett albumliknande kort. Tog flera veckor att få ihop det men det var verkligen jätte roligt att klippa ut hans roliga miner och stora kärlek Leila (från det usla programet ”Leila bakar”) (eller vad nu den bull-slampan egentligen gör).

Jag har också en tendens att pyssla någonting till Christoffer så fort jag får en chans. Jag vet inte exakt hur allvarlig har var då han sa att han ville ha en virkad zombie... men här är den i alla fall.


Nu har jag däremot nåt en liten dipp tyvärr. Jag har också ont i händerna just nu. Så jag måste ta en motvillig pyssel paus. Och efter alla underliga drömmar ska jag nog skatta mig lycklig att det inte finns fler än tre Gudfadern filmer.

Fast jag tror att jag kan skylla alla mardröms mord, lik och ruttna ansikten och vidriga ex på Lyrica också.

Ska bli skönt att få mina fingrar tillbaka igen. De må vara korta och korviga... men de pysslar ihärdigare än en hel tomtenisse arme’ på amfetamin.

Jävla knarkar nissar.


5 kommentarer:

marc's blogg sa...

Gullig zombie! :)

Elin Sandman sa...

Tack Marcus! :)

Jag gjorde en Brynas Zombie till min bror i 30 ars present ocksa... den blev aningen samre tyvarr :) Kanske inte ska blanda ihop genres for mycket? :)

Kramar och tack for att du kikat in pa min blogg!

Sandman sa...

Min zombie ar ju bland det coolaste du pysslat ihop hittils! Jag alskar zombies, och dig, och du gav mig en zombie = coolaste zombien nagonsin.

Du ar en san duktig pysslare baby, men glom inte att skriva ocksa. Jag vet att du tycker det ar minst lika kul som jag :D

Jag tror att lyrican har skapat mestadelen av dom nya symptomen, och nu nar du slipper dom pillerna slipper du snart bi-effekterna me!

Alskar dig mer an livet baby <3

mamma sa...

Hej min skatt ! Du är allt det mest fantastiska i världen nu fick du mig att skratta så jag höl på att kissa på mig ,när jag är så orolig för dig så jag vill kräkas. Leila bullslampa var mer än kul!! Dina pyssel är så söta och fantastiska så man blir lycklig. Jag är väldigt lycklig om jag kan hjälpa dig med det du vill ha hjälp med fast inte pyssla för det kan jag inte . Älskar dig massor

Emma sa...

Åh, vilka små söta elefanter :). Såna vill jag också kunna göra.

Kramar