23 dec. 2010

Världens bästa julklapp



Med risk att låta som en tant skriver jag: tänk att det redan är jul igen. Redan dagen innan julafton är detta mitt livs bästa. Jag har min Christoffer, vår mysiga lägenhet, min familj och alla fina vänner. Och min mjukis gris Trynolf. Sen har något fantastiskt hänt!

Jag har också fått en oväntad överraskning som glädjer mig och mina nära till tårar. Jag ska äntligen få en intensivare hormonbehandling. Min härliga Doktor Duktig ska skriva ut en hormonella behandling som sätter mig i klimakteriet.

Naturligtvis kommer detta inte vara en rolig upplevelse, men detta ger mig en stor chans att bli av med mina symptom. Doktor Duktig har klargjort för mig att han nu står helt på min sida och tillsammans ska vi döda Endon. Den bästa julklapp jag kunnat önska mig.

Jag berättade till och med för honom om bloggen och hans smeknamn. Han skrattade och vred på sig med lätt generad men glad uppsyn. Då visste jag att han inte tänker ge upp på mig. Och även då han aldrig gjort någonting som borde fått mig att tvivla så har hjärnspökena och läkarfobin gett mig negativa tankar. Nu är de borta. Och är utbytta mot hopp. Fan vad jag har saknat den känslan.

Jag önskar er alla en underbar jul, mina speciella och goa läsare. Tack för att ni följer mig i min vardag. Jag hoppas att ni får mys, god mat och roliga presenter. Bilden nedan är min present från mig till dig!

God Jul!






2 kommentarer:

mamma sa...

God jul min lilla tant eller var det fjant!! Tänk att bli lycklig att min 27 åriga dotter ska få komma i klimakteriet . Det är lite konstigt men det är helt fantastiskt. Bara att ha doktor duktig med på tåget är så jäkla underbart . Denna julen har riktig julkänsla. Tack för den roliga historien .den var mer än kul. Älskar dig massor pussar mamma

Sandman sa...

Det var en javla tidig julklapp vi fick av Dr. Duktig. Jag trodde aldrig att motet skulle ga sa bra. Jag trodde att det skulle ga bra, men aldrig sa bra som det gick.