5 dec. 2010

Tomten, Tiparol & Torp


Det märks att julen närmar sig. Inte bara på grund av meterna av drivor med snö som täcker allt, utan också på grund av den där pirrande mys-i-mys stämningen. Har aldrig känt mig så full av julstämning eller haft en lika intensiv längtan efter att pynta sönder vår lägenhet med stjärnor, rött och levande ljus som nu. Christoffer ryckte lite på axlarna då jag prata om att jag ville förvandla vårat hem till en tomtehyllning. Han hade inte blivit biten av julflugan än.

Nu däremot är han nästan värre än mig. Nästan. Vi har en svart liten gran som (tack vare honom) redan står stolt och glittrar i ballkongdörren. Igår packade vi till och med julklappar till musik som vi låtsades var julsånger.

Jag pysslar för fullt för att få ihop lite personliga presenter. Och för att bli distraherad, som vanligt. För även om tomten står runt hörnet så har Endon inte tagit ledigt (tänk vad många semesterdagar den jäveln borde ha samlat på sig vid det här laget).

Det har varit jobbigt de senaste dagarna. Tillbringade tre pinande timmar på Torp (nej, jag lär mig aldrig) som nära på knäckte mig (inte helt och hållet så klart, jag blev bara väldigt ledsen och uppskakad ett par dagar). Torp hatar mig. Torp är en elak plats men som lockar dit mig med glitter i taket, Kahls mumsiga kaffe latte med vaniljsmak, Jysk fyndhörna, H&M som alltid har kläder som får min modetunga att dreggla, Glitter med alla fluffiga diadem och så mycket mer. Men det senaste har jag inte alls gillat Torp.

Imorgon ska jag prata med Doktor Hjärtlig eller en sköterska från Smärtbehandlingsenheten. Tiparol depon fungerar inte lika bra som jag önskar att den gjorde. Jag har så pass ont nu att jag har problem med att sova så jag hoppas att hon har någon bra ide’ på lager. Men naturligtvis innebär det också att jag är nervös som fasiken. Att prata med läkare skrämmer fortfarande skiten ur mig.

Jag hoppas att Tomten fixar riktigt bra smärtlindring till mig i jul! (Han kan ju få ta Endon också, men det kanske är att be om för mycket) (det är ju påskharens jobb)(eller Jesus) (eller kanske Oprahs).

Ska fortsätta bläddra runt här på nätet en stund nu. Och så fort jag känner att jag orkar ska jag hänga upp den fina julstjärnan som mamma och pappa köpt till mig.

Om jag ska ha ont så ska det i alla fall vara riktigt mysig stämning samtidigt!




5 kommentarer:

mamma sa...

Kära lilla gumman ! Håller med dig Torp är ond men nästa gång du vill dit så ringer du familjens taxiservice så du kan få komma hem med en gång om det skiter sig. Tacka fan för att du är nervös för läkare det hade ju varit konstigt annars men denna varkade ju gör bra och sa att du skulle höra av dig om du behövde och det behöver du nu! Jag tror att du har ärvt din jul grejing av din pappa han har alltid varit sån <3 Du får säga till om du saknar något annat i din julstuga. Älskar dig massor och ska aldrig ringa och väcka dig mer puss gurka

Anonym sa...

Hej :)
Kom in på din blogg om endometrios. Har sj endo och har 19 st operationer bakom mig. Senaste nu i september. Har även haft adenomyos i livmodern och de var tvungna att ta bort den för 2 år sedan. Därefter har jag hunnit med 3 operationer till.
Har otrolig svårt med läkare, men fan den bästa i min stad tillslut.

I morgon ska jag till endo center i uppsala för första gången. Och min dotter på fredag. Ska bli väldigt intressant o höra vad de säger. Min dotter har haft oturen att också få endo :-(

Kram Lotta

http://www.pinkchampange.tk/

Sandman sa...

Blir du frisk till jul sa klarar jag mig utan julklappar resten av livet.

Alskar dig sa javla mycket <3

Cecilia sa...

http://ceciliadarling.bloggplatsen.se/2010/12/07/4097367-tavling-i-samarbete-med-sumopixcom/


Var gärna med Elin! ( :

Ponyo sa...

Ja, det vore allt den bästa julklappen man kunde få, ett liv utan endon. :)
Hoppas att läkarsamtalet har gått bra och att du fått bättre smärtlindring!