12 feb. 2011

Hög som en drake


Åh vid min stortå vad jag är groggy i skallen just nu.

Inte alls rätt läge att skriva inlägg. Vet knappt vad jag heter, var vår soffa står och varför jag har en rosa liten mjukisgris ståendes på min kudde. Jag vet inte om det är sprutan, Tiparolen eller de tidigt upp packade alla hjärtans dag presenterna som gjort mig sån här. Vet bara att jag har svårt att fokusera och är lullig.

Av någon irriterande anledning fick jag samma sura sköterska som sist gång. Hon som snäste åt mig och gjorde mig upprörd. Jag bad om en annan men till min förvåning kom kärringen och hämtade in mig på sitt kontor ändå.

Men jag hade redan en nödplan. Den hette: Christoffer. Han följde med mig in och till min förtjusning vågade kärringen inte säga någonting dumt alls. Hon pratade knappt. Nackdelen med planen var att Christoffer är spruträdd men skyllde på att han ville lära sig hur man ger sprutan, då kärringen frågade varför han skulle göra oss sällskap. Vilket ledde till att han stirrade med klotögon på när kärringen gav mig injektionen. Stackaren gör allt för att hjälpa mig. Han är min räddare i nöden.

Har inte haft samma problem som sist gång då jag tog sprutan. Då syftar jag på smärtan som paralyserade mig. Men jag har varit yr, trött och nu... hög som ett hus. Borde nog gå och lägga mig hos Christoffer som väntar på mig i sängen. Jag var påväg dit då jag skulle stänga av datorn... och nu har jag skrivit ett helt inlägg...

Vad skriver jag om nu igen?


3 kommentarer:

Sandman sa...

Haahaha! Alskar dig min lilla grogg-babe <3

Anonym sa...

Gott att detta är gjort! Skit att du fick apan igen tack till Krille. Jag får skratt anfall när jag tänker på hans stora ögon! Du skriver då väldigt bra för att vara hög. Du är allt bra söt och duktig . Älskar dig massor Mamma

Elin Sandman sa...

Tack Baben och mother Baben :)

Christoffer är min räddare och inga apor kan komma åt mig då han är vid min sida.

Puss på er båda!