28 maj 2011

Godsaker från min födelsedag


Äntligen kommer jag in på Blogger igen. Jag vet inte om det bara varit min dator som vägrat koppla ihop sig eller om det varit ett allmänt problem. Vilket som har det tagit på mina hormonella svängar och jag har svurit värre än en pirat då jag haft så mycket jag velat dela med mig utav. Men nu äntligen sitter jag här och knappar på tangenterna. Och nu, mina fina läsare, ska jag bjuda på lite godsaker från mitt liv!

Har du en dålig dag, tvivlar på äkta kärlek, tror att Endon är oövervinnelig eller bara vill höra om en (charmigt) infanti159,5 cm lång kvinna (som använder ordet infantil till vardags) som fyller 28 år? Då är det bara att gotta dig i det som kommer nu. Råkar du däremot vara ordblind så lägger jag också upp en ordentlig bunt med foton. Ja, 28:a åriga Elin tänker på allt.

Christoffer uppfann fenomenet "Födelsedagsveckan". Vilket innebar att jag fick överraskningar, som eskalerade i storlek, från måndagen till söndagen. Det hela började med att min favorit dricka plötsligt stod framför min tallrik då vi skulle äta middag.  Ett paket med yoga utrustning, DVD och bok välkomnade mig en dag jag kom innanför dörren. Ja, han skämde bort mig helt enkelt!

Här är lite bilder från mina födelsedags cupcakes, som jag blev helt besatt av att baka. Jag till och med drömde om de rosa små älsklingarna. Något säger mig att Christoffer tyckte rätt så mycket om glasyren i alla fall.



Exakt då klockan slog över till den 21:a maj tog Christoffer fram en liten flaska vin och en chokladboll. Han var så söt då vi skålade för min dag, för oss och för att mina dagar blir friskare och kryare. Det kändes som att vi hyllade våra nya liv. (Ja. Jag grät.) (Så klart).


Naturligtvis ska man inte dricka med smärtstillande i kroppen. Det är ingenting jag gör reklam för här eller rekommenderar, så skicka inte en massa arga kommentarer till mig nu. Själv har jag lärt mig om jag kan och hur mycket jag vågar dricka. Denna dag unnade jag mig lite vin, det var så längesedan jag drack bubbelvin och det var romantiskt och mysigt.

På morgonen vakna jag av att få super frulle med tillhörande sång. Allt jag gillar att äta till frukost var upp dukat (ja, jag grät igen). Sedan stoltserade Christoffer med den bästa tårta i världen. En gigantisk muffin-tårta med massor av glasyr. Så god att jag dregla vid bara åsynen av den.


Här är ett  foto på de presenter jag fick av Christoffer. Plus att han planerat en resa till Ikea åt mig, ihop med mina föräldrar och chauffören Dan, min storebror. Lägg för all del märket till den lila handväskan som är den vackraste väska jag sett. (Ja ja ja... jag bölade.)

 
Jag bjuder på detta kortet då jag poserar i min vackra klänning jag också fick av mitt livs kärlek.


 Kvällens överraskning blev middag på valfri restaurang. Det var så mysigt och jag hade fjärilar i magen (vilket jag alltid har då jag ser på Christoffer). Det kan låta lite cheesy kanske, men det är så. Då tar han upp min sista överraskning den kvällen. Ett love lock. Alltså ett lås med ett kärlekspars namn graverar på (Crelin står det på vårat) som sedan sätts på en bro för att symbolisera evig kärlek. Vi har satt fast vårat kärlekslås i Uddevalla och tror att vi antagligen är första paret till att göra så.


Morgonen därpå, innan vi ger oss av till Ikea får jag den sista överraskningen. Sista dagen i födelsedagsveckan och jag får ostbricka till frukost! Otroligt gott och jag kan ha fällt ännu en glädjetår.




Så nu är jag alltså 28 år gammal. Det känns som en strålande ålder och jag har haft den bästa födelsedagen någonsin! Största pluset av alla är hur Enantonen knäcker Endon mer och mer för var dag som går. Vetskapen om att jag blir av med mina symtom och att jag kommer få tillbaka mitt liv, det är den bästa presenten av dem alla.



2 kommentarer:

Sandman sa...

Det var en riktigt grym vecka! Kan inte vanta pa att uppleva min fodelsedags vecka, fast forst har vi ju en sommar att nuta av.

Loves you babehn <3

Anonym sa...

Åhh vad jag blir glad ! Det var jätte roligt att få dela din underbara dag . Att sprutorna funkar är den bästa presenten i hela värden . Vackrare 28åring har inte skådats i hela värden jag är så stolt över min fina dotter <3 Älskar dig över allt puss gurka mamma