17 okt. 2011

Nu börjar det bli löjligt


Det har varit dött här på bloggen det senaste och det finns naturligtvis en förklaring till det.
Jag är sjuk. Inte Endosjuk utan ordentlig förkylningssjuk. Jag har haft en ihärdig hosta i över två veckor och fick två olika hostmediciner som skulle laga mig fort och smidigt.

Inatt vaknade jag av en hemsk smärta i mellangärdet. En smärta olik Endo ontet i karaktär, och påminde inte om någon annan smärta jag haft tidigare. När jag läste på biverkningarna på Cocillanan jag tog på kvällen så fick jag mitt svar. Så jag härdade och försökte läsa lite ur Ellen Degeneres bok som jag fick som överraskningspresent för att pigga upp av Christoffer igår (han är fantastisk, jag har en galen tur som har honom i mitt liv). Till sist däckade jag för att jag var så trött.

Morgonen därpå gick hel okej, kändes som att en bil backat över min bröstkorg men det var mest ömt (sådär känsligt så det känns då en bil backat över ens kropp). När jag sen tog min andra hostmedicin Mollipect satte smärtorna igång igen och släppte inte på fyra timmar. Vilket gjorde att jag nu också blev skräckslagen att något annat var fel på mig.

Nu gissas det på att jag antingen har magsår eller fått en reaktion på hostmedicinen Cocillana eller att en kombination av Tiparolen och de andra två hostisarna gjort att min mage sparkat bakut. Hur som helst vägrar jag från och med nu att rörde de där två slempropparna och får helt enkelt hosta mig frisk.

Fast har inte hostat så mycket idag så mag/bröstsmärtorna kanske skrämde bort den? Vi kan ju hoppas!

Jag är så förbannat trött på att ha ont! Så jävla led på att min kropp ständigt reagerar på något. Är jag sjuk så blir jag det länge. Får jag medicin så får jag jobbiga biverkningar. Det är som om hela min jäkla kropp kämpar emot mig, som om den gör allt för att jävlas så mycket den kan. Piss kropp!

Nu vill jag bara få gå på den där satans Pilatesen som jag längtat efter så. Men som det ser ut nu kommer jag missa även den sista tiden jag hade inbokad för att jag fortfarande inte är pigg. Och det suger!

Jag vill bara få må bra. Få slippa ha ont. Slippa oroa mig. Jag skulle ju ta mig tusan nöja mig om jag fick återgå till min normala Endovärk, och på så vis få en paus. Jag vet att framstegen är stora, att Enantonen är fantastisk. Jag vet att jag varit med om betydligt värre saker än denna reaktion på hostmedicinen men ändå är det som om detta är den sista stora feta droppen som får mitt glas att svämma över. För just nu hade jag fan inte tackat nej till en tid med medvind. Där inget extra kommer in och stör mig i mitt återhämtande.

Jag är utmattad just nu, vet att det inte kommer kännas lika tungt imorgon då jag samlat mina krafter igen. Men just nu är jag så trött på eländet...



6 kommentarer:

Mickaela sa...

En styrke-kram till dig bästa kusin! Jag hoppas att du ska få bli frisk snart, på alla sätt. Eric hälsar att du ska krya på dig! /Mickaela

mia1973 sa...

Ååååhhhh så segt.... Man ska inte behöva dessa extragrejer....vad ledsen jag blir när jag hör det här. Hoppas hoppas verkligen att det går över fort. Visst är det sjukt när man "längtar" tillbaka till sin egen vanliga endo-värk...Ja, här kommer tusen styrkekramar från ett regnigt, blåsigt Göteborg!!

Massa krya på dig till förkylningen!!

Kram mia

Anonym sa...

Håller med dig till 100 Nu får det fan i mig vara nog . Ska hålla alla tummar jag har och lite till . Men det är allt du i ett nötskal att när du t.ex skriver att du är dålig på fejan så blir du orolig för att jag ska bli rädd . Du månar så om oss din lilla raring .Det var förfärligt att se dig så dålig igår men samtidigt så var det så underbart att bara se dig.Bara säg ifrån omni vill ha hjälp med NÅT !!
Älskar dig överallt och önskar att jsg kunde ta över dina smärtor typ hokus pokus eller som din kompis skrev vi kunde dela oå det alla vi som älskar dig . Mamma

Anonym sa...

Hej Elin!

Hoppas verkligen att du blir piggare snart. Förstår hur du känner, man önskar att livet kunde gå på räls "någon gång"!

Kram Bettan

JennyF sa...

Hej Elin. Jag har den senaste tiden följt din blogg noga då jag själv är precis där du är.. Men kanske inte lika ont som du har..
Som du beskriver att du fick ont i magen, har jag också när jag får hostmedicin = Morfin.. För Morfin påverkar mig jättemycket. Blir också sjuk flera veckor, av bara lite förkylning eller en fis på tvären.. Har du fel på din lever, dvs höga levervärden?
Jag tror inte du vet hur mycket du gör för andra i samma situation som du.. Jag finner styrka i det du skriver på din hemsida.. jag ÄR inte ensam.. En stor varm och hjärtlig kram till dig.. Tack för att du är du..

Elin Sandman sa...

Mina fina vänner! Stort tack för att ni skriver så snälla saker till mig. Jag är så dålig på att svara på kommentarer ibland men ni ska veta att jag alltid läser dem och alltid blir jätte glad av dem.

Mickaela, tack gullflicka! Ge Erik en kram från mig också. <3

Mia, tusen tack! Det är alltid en lättnad att veta att andra känner igen ens frustration. Vi blir starkare tillsammans! <3

Mamma, tack för all er hjälp. Älskar dig massor! <3

Bettan, vi ska allt hitta den där rälsen någon dag! Tack för dina mail, jag svarar på dem så snart jag orkar. Det är så kul att se dina mail väntandes på mig i Inboxen. Tack för ditt peppande! <3

Jenny, fina fina du! Din kommentar har gjort mig så rörd att jag har svårt att finna ord. Dina ord betyder jätte mycket ska du veta! Tack för att du delat med dig av din reaktion på hostmedicinen, jag va skiträdd efteråt och då fick jag din kommentar och det lugnade mig. Tack ska du ha! Vi är absolut inte ensamma! Vi är Endosystrar ju. <3

Gigantiska kramar till er allihop! Ni är fantastiska! <3