3 okt. 2011

Priset går till....


"Jag har fått ett Award Christoffer!" Jag tryckte lyckligt upp min mobil i nyllet på honom och hade svårt att inte göra små studs på plats. "Ser du, ett Award?! Så coolt! Ser du vad hon skrivit? Ett Award Christoffer!" Han höll med om att jag hade fått ett Award, att det var roligt och att han fortfarande var läskunnig. Jag satte mig i soffan med ett förundrat leende medan jag snöt ut halva min hjärna genom näsan. Vicka på fötterna i takt med glad-musiken som spelades i mitt huvudet men takten blev segare tills den stannade upp helt. Tveksamt vände jag mig tillbaka till Christoffer och mumlade skamset: "Vad är ett Award för något, då?"

Precis så gick det till idag då jag såg min fina kommentar från Mia, en Endosyster som jag ofta får jätte härliga kommentarer ifrån. Vid närmre eftertanke tror jag att en annan underbar Endosysteryster har gett mig ett sånt här Award, men att jag just då hade ruskigt ont och blev väldigt förvirrad över vad jag skulle göra. Nu är jag mer klar i huvudet (till och med då jag som sagt redan snöt ut halva hjärnan förut) och ska nu göra något som jag tycker är viktigt och kul med bloggar. Att dela med mig av Guldklimpar och ge beröm där beröm hör hemma.

Först ska jag svara på ett par frågor som hör till detta Award. Så nu kör vi!

1. Varför började du blogga? Först och främst för att Christoffer hade en skit snygg blogg och jag också ville ha en. Det såg så roligt ut då han mixtrade runt med den och då han visade hur man kunde ordna riktigt snygga designer till bloggen blev jag ännu mer intresserad. Det svåraste var att komma på ämnet jag skulle använda. Utan att hjälpa det skulle ju mitt liv hamna i den, på ett eller annat vis. Och jag hade ju Endon som spökade och torterade mig som mest i denna stund, så det kändes naturligt att skriva av mig om mina tankar och känslor.

Snart började jag komma över information, på jakt efter egna svar, och önskade så att all information kunde finnas på en plats! Så allt jag ansåg vara viktigt eller intressant började jag peta in i min blogg. Och så har det fortsatt antar jag.

Trodde däremot aldrig att jag skulle få sån otrolig respons! Jag minns då jag satt i början och var i extas för att jag haft två besökare den dagen (vilket visade sig vara min mamma och Christoffer). Men jag blir fortfarande lika löjligt förtjust av att kolla min statistik på Blogger och aldrig försvinner min glädje då jag får kommentarer (vilket diskret hint va?).

För er som är nyfikna så har jag än så länge haft 28 771 sidvisningar på denna blogg! Galenskap, säger jag bara! Jätte rolig galenskap! Tänk att ni sitter där ute och läser sånt jag tänker och funderar på.  Jag ska försöka komma på någon rolig tävling då vi når upp till 30 000 sidvisningar, så fortsatt kika runt!

Bloggen har i alla fall lärt mig mer än jag trodde den skulle. Den har hjälpt mig och den har lett mig till er som läser. Alla kämpar där ute, alla som bryr sig, alla som följer mitt liv, det är fantastiskt må jag säga. Tusen tack!

2. Vilka bloggar följer du?Jag läser många olika bloggar. Mias har jag ju redan gjort en länk till ovan. Endotjej som delar med sig av sitt liv och information! Fantastiskt jobbat!

Jag läser och brinner för Cattis kamp mot Endon och mycket annat i bloggen PåRiktigt. Hon är en härlig virvelvind och har fått mig att släppa ut mina känslor fullt ut, att det är inte kul att ha ont för att... ja, det gör ont. Hon är en fräck kvinna!

Jag läser också Beatrice blogg, hittade henne precis då jag själv började blogga och hennes ärliga skrivsätt och styrka är förbluffande. Läs, för all del När livet får en andra chans.

Mina andra Endotjejer Emma och Helena håller jag också ett öga på, deras bloggar handlar inte bara om Endo, som min. Emma delar med sig av sitt liv och kumpanen (den urgulliga) katten Flisan på bloggen ett steg i taget. Helenas blogg nämner inte hennes Endo men hon lägger däremot upp kreativt magkittlande sminkningar. Hon är fantastiskt duktig och du kan själv se på Makeup and Art!

3. Vilka favoritfärger har du?  Grön. Alla nyanser av denna gudomliga härliga vackra fina färg. Jag måste helt enkelt ha varit en växt i ett tidigare liv.

4. Vilka favoritfilmer har du? Kära någon, filmnörden här har väldigt svårt att välja ut favoriter. Måste vara såhär det hade varit att peka ut vilket av ens egna barn man föredrar. Men jag kan ju dela med mig av några filmer från de senaste åren som jag gillat, så får du ett hum om vad jag tycker om. "Black Swan", "Dumma mej", "Alice i Underlandet", "Get him to the Greek", "Julie och Julia", "Zombieland"och sist "Moon"

5. Vilket land drömmer du om att besöka? Alla länder! Hit med dem bara och låt mig besöka dem, för tusan. Några dröm länder är Japan, Egypten och att bila genom USA, men det är bara början.

Nu är det alltså dags att föra denna Award vidare till 5 Bloggar. Jag läser många olika bloggar men har bestämt mig för att ge pris till de som kämpar som bara den, de som behöver ett extra lyft och som verkligen förtjänar det. Mina Endosystrar (som jag nämnt ovan) Cattis, Emma och Helena. Beatrice är en otroligt stark människa och hennes kämpar glöd smittar.

Sist men absolut inte minst en pysselblogg som gör mig galen av inspiration. Pyssel har sysselsatt mig då Endon varit som värst och det är alltid bra att elda på kreativiteten. Så välkommen till Saris Pyssliga sida.

Ge ut Award mina härliga läsare! Du gör någon väldigt glad och du delar med dig av dina alldeles egna guldklimpar.


5 kommentarer:

Sari Hänninen sa...

vad trevligt det var att läsa din egen upplevelse av att ha en blogg och vad den gör för dig. Visst är det skönt med bekräftelse på det man gör, att få en känsla av att man duger - precis som man är...
I vårt samhälle är just det behovet stort.
Tack också för att du gav mig en award .-). Det gör mig glad att mitt pyssel inpsirerar dig till att pyssla. Pysslet har varit min räddning ett par gånger :-).

Anonym sa...

Grattis mitt lilla hjärta ! Det är ju jätte fräckt . Vilken rolig idee. Jag brukar alltid kolla vilka länder du får besök ifrån ,det är jätte kul. Framför allt så skriver du så bra och roligt ( även när ämnet är tungt ) så det är alltid lika spännande att kolla din blogg . Älskar dig massor puss mamma

Cattis sa...

Åh, men tack världens bästa endo-syster!

Nu blev den här dagen lite mer värd att ta sig igenom! ;)

Kramar i massor!

Helena sa...

ÅÅÅååå TACK Elin!!
Va roligt :)
Har haft en sån otroligt jobbig Endodag på sjukan så att läsa detta som avslut idag får mig(nästan) att glömma bort det :)
Puss o Kram !!

Emma sa...

Tack, tack härliga systeryster!!!

Massa höstkramar i alla dess färger