5 okt. 2011

Recept på din alldeles egna...


Ingrediensen:

1 dl Talförhet från President Obama.
400 gr Fördömande från Påven.
1/2 krm Coolhet från Christoffer.
5 dl Girighet från Joakim von Anka.
1 IQ-befriad Sverige demokrat.

Gör så här:

1. Blanda ihop Talförheten försiktigt med Fördömandet så det inte klumpar ihop.
2. Droppa i Coolheten och vispa intensivt i 10 minuter utan uppehåll.
3. Smällt Girigheten och låt stå tills det svalnat.
4. Hacka IQ-befriade Sverige demokraten.
5. Mixa IQ-befriade Sverige dekomkraten med Girigheten och blanda ordentligt tills det ser ut som en smoothie.
6. Rör samman de två olika blandningarna. Det kommer nu se ut som kräk.
7. Smörj den människoliknande silikon formen.
8. Häll i blandningen i den människoliknande silikon formen.
9. Ställ formen i kylskåpet och låt stå i ett dygn.

Din Försäkringskasse Person är nu färdig att ringa.



Jag har äntligen fått kontakt med Försäkringskassan. Har skickat in olika blanketter sedan jag blev sjuk men bara fått negativa svar tillbaka. När jag skickade in Sjuk- och aktivitetsersättnings blanketten trodde jag inte att detta mönster skulle brytas. Pilluppa mig!

Fick ett brev förra veckan att min handledare (woho, jag har en handledare!) vill att jag ska ringa. Det har tagit tre-fyra månader innan jag fått någon respons av dem alls. Mitt nedrans förkylningmonster var på besök och har vägrat lämna min kropp så jag väntade med att ringa tills jag kände mig bättre. Inom en vecka fick jag ett brev där hon nu ville att jag skulle komma på ett möte. En vecka!

Jag skulle gå på mötet imorgon men det finns inte en chans att min kropp skulle orka det ännu. Endon är sur som en kinkig unge, för att förskylningsmonstret nu sover i dess säng, och jag mår rent av som en avdankad diskborste. Så jag ringer kvinnan idag. så att det inte glöms bort då jag hostar upp mina lungor.

Naturligtvis blev responsen inte hjärtlig. Snarare fick jag mig en verbal hurring för att jag inte ringt på en vecka. Direkt önskade jag att jag kunnat skutta ner till hennes kontor, bjuda ut henne på en picknick och fläta hennes hår medan vi fnissande kom på att vi båda var lesbiska... gör nu mentalt om denna mening till dess totala motsats. kände jag.

Har nu fått vårt möte ändrat till en telefontid så till min stora lycka (än en gång, tänk motsats) ska jag få prata med kvinnan imorgon också.

Min mamma sa till mig, innan jag ringde, att inte ta åt mig av allt man hört om de som arbetar på Försäkringskassan. Alla är inte stygga, dryga och hemska. Det finns riktiga guldkorn som vill hjälpa och som brinner för sina jobb... synd att de ska vara så få bara.

Undrar om det händer något på utbildningarna till Försäkringskassan, Socialkontoret (utom vårt), Gynekologen och Designklädesaffärer? Slår dem stackarna med pinnar, spottar dem i ansiktena och tvingar dem att äta sniglar? Bränner de deras favorit nallebjörn, hånar deras frisyrer och förför deras partners? Vad händer som gör dessa människor så bittra?

Jag vet i alla fall, att jag inte förtjänar någon skit. Och jag vet att det inte är mig personligen kvinnan är upprörd på, så jag tänker heller inte ta åt mig.

(Lögn, klart som fan jag kommer ta åt mig! Jag är ett sjukt hormonellt kaos! Men efteråt jag exploderat ska jag lägga det bakom mig...)

(... till imorgon, då jag och häxan ska snacka igen...)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej <3 !! Herre gud vad du skriver fantastiskt !!! det var ju jävla typiskt att det var en såndär du fick tag i men du hanterar det helt rätt !! Bli förbannad ! Det finns ingen som har rätt att kränka dig och är man sjuk så ska man få EMPATI och de är anställda av oss alla och ska bete sig som folk mot dig . Det finns ALDRIG anledning att vara otrevlig ! Ta namnet och ha med Krille på högtalat telefon . Fast jag får säga detta med att flätta hår och vara lebba är sanslöst kul !!! Älskar dig massor pussgurka go Elin go Elin Mamma

Dan sa...

Fkassan är helt värdelösa, blir spyfärdig varje gång jag kommer på att min skatt går deras lön...

Men lycka till kära syster :)