12 okt. 2011

Om en bild säger mer än tusen ord...?


Fick en kopia av Doktor Duktigt läkarutlåtande till Försäkringskassan. Får alltid en klump i magen då jag ska läsa vad som skrivs om min hälsa, har haft alldeles för dåliga erfarenheter av det. Men nyfiken i en strut kan inte låta bli att läsa ändå.

Och detta är vad jag såg...

För er som undrar, Dysmenorré betyder mensvärk.

Och där är det... mitt bevis. Min diagnos. Svart på vitt. Äntligen nedskrivet så jag slipper gå igenom samma skit igen om Endon kommer tillbaka i samma stygga kraft. Här är min sköld, mitt vapen och min gummibåt. Där har vi det! Äntligen.

Om en bild säger mer än tusen ord... vad säger då en bild med ord på?

En jävla massa mer!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hjärtat ! Vad är det med din mamma nu grinar jag igen . Jag vill fira , måste vara ända diagnosen i värds historian man vill fira. Det är skillnad att se det svart på vitt . Fantastiskt och underbart !!!Äslskar dig oändligt <3 mamma

Malin C sa...

Åh jag vet din känsla, det är så skönt att ha ett bevis, nerskrivet på ett papper ifrån en doktor! :)

Jag har min endometrios-operation på måndag och jag är skapligt nervös.. Men din blogg ger styrka :)

Anonym sa...

Underbart att få sin diagnos på "bevis". Ledsamt att det ändå måste ta så lång tid för oss med endometrios. Men sjukdomen börjar sakta men säkert uppmärksammas mer å mer å ja hoppas verkligen att unga tjejer med endo slipper gå igenom den skit man sj har gjort å fortf. gör, fast ja e tveksam.

Ha en trevlig helg hälsn. från en endosyster i mängden.