2 nov. 2011

No Endo puts baby in a corner!


Min brist på närvaro, här på Bloggen, har haft en bra anledning. Jag har förberett mig inför Halloween. Som en före detta teaterelev kommer jag aldrig tröttna på att få klä ut mig och se ut som ett fån. Jag önskar att det fanns fler ursäkter till att få spöka ut sig. Kanske skulle ta och hitta på några nya högtider, lite som i London där de hade "bank holidays" var och varannan vecka.

Sist år kunde vi inte fira Halloween, jag var inte pigg nog, men denna gång var det dags att ge det ett försök. Jag var så exalterad att jag knappt kunde sitta still. Både jag och Christoffer fundera på alla möjliga kostymer men fastna till sist på varsin ut klädnad som tickade alla boxar. Christoffer ville använda sin mask han köpt in Bristol plus filmtemat "Eyes wide shut"

Min dräkt däremot hade lite fler krav. Som:
  • Bekväm (särskilt över den känsliga spända uppblåsta magen). 
  • Billig (och då syftar jag pengar inte att jag ville se horig ut). 
  • Inte billig (nu syftar jag på att den inte skulle se horig ut inte att den skulle va Gucci dyr).
  • Ovanlig (vill inte smälta in i mängden).
Efter mycket knåpande på symaskinen blev detta resultaten.


Baby Elin


Creepy Christoffer 

Efter mycket ändrade planer hamnade vi ett litet gäng hemma hos oss och där kalasades det innan vi gav oss ut på stan. Det är svårt att beskriva hur glad jag var att jag orkade följa med ner på krogen (till och med ner). Jag fick ett lyckorus som gjorde att jag studsade på plats och Jedikrigaren Lisa och lillebror Zombien David jublade med mig.

Jag har fantastiska vänner!

Tyvärr orkade jag inte stanna så länge ute på krogen men jag hann skaka min buttflap lite innan vi fick ta taxin hem. När jag vaknade var det ingen bakfylla som plågade mig men Endon var fullkomligt galen. Jag hade struntat i allt som jag haft under uppsikt tidigare, chips, Mc Donalds, cigg... ja, allt hade gjort min mage förtvivlad. Men det var fasiken värt det!

Jag bjuder på läskiga bilder från kvällens gång. Min första Halloween på över tre år då jag under större delen av kvällen glömde bort min kamp mot Endon. No Endo puts Baby in a corner!


Zombie David och Zombie Sanna, galet bra sminkningar!



Gänget! Från vänster, Jenny, David, Totte, Lisa, Jag, Peter, Johanna, Sanna och Jocke.


Jag och min älskling.


Jedikrigarna har fångat Boven!


Zombiesnack på vägen ner på krogen.


Det var tufft att vara ensam bebis i gänget.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh äntligen får jag se bilderna!!! Underbart ! Det var roligt bara att kolla till er före fast jag tycker allt att Niclas och Johanna skulle hängt med mig med svarta soppsäckar! Sååååå roligt att du kom iväg <3 .Massor kårlek mamma

Anonym sa...

Så glad för att du fick uppleva en halloween som du längtat efter men ledsen för att den jäkla endon gjorde sig påmind dan efter..så typiskt!

Kram från en endosyster!