24 nov. 2011

Soffarrest, stalkande dinosaurie och min visa man


Jag har varit i soffarrest igår. Hade nog behövt ha suttit där ett par dagar innan, till och med, men jag är ibland lite trög. Eller kanske för positivt inställd till hur min kropp mår. Med andra ord har jag lyckats ta ut min kropp så fullkomligt att jag haft svårt att sitta, stå och (dejá vu) ens gå till toaletten. Det är inte bara smärtorna som tagit på mig utan också påminnelsen av hur jag haft det, oron för att det ska bli så illa igen.

Som tur var har jag min älskade Christoffer som ihärdigt upprepar anledningen till att jag mår som jag gör. Att det inte bara är mitt fel (fast det säger han bara för att va snäll) (inte ens en stalkande dinosaurie hade kunnat skrämma bort mig från Liseberg) och att jag kommer att må bättre då min kropp får vila. Jag blir liksom rädd att tro på honom, då det är som värst, för tänk om han har fel?

Så klart har han inte fel. Christoffer har aldrig haft fel då det gäller min Endo.

Han är förnuftet mitt i galenskaperna och hormonruscherna. Han ser allt så tydligt även då jag kan se hur han blir skakad av mina kramper, jag vet att han vill kunna laga mig.

Nu har jag i alla fall (motvilligt) lyssnat på honom och har tillbringat gårdagen på soffan. Galen av tristess och besvikelse över att jag än en gång missat Pilatesen. Men jag får mitt pris idag då jag orkat sminka mig och gör mig redo för att möta vår nya Ekonomi tant på Socialen. Det finns betydligt roligare saker att göra än att hänga på soss i mina nya glasögon men ibland får man ha det lite tråkigt.

Känner hur kroppen långsamt får tillbaka sin styrka och jävlar anamma.

Nej, nu får jag göra det som jag egentligen skulle göra här vid skrivbordet... leta räkningar... fast, nej men ser man på... är inte det där ett ofärdigt kort som bör scrappas ... nej... räkningar var det ju...

Fokus kvinna!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej skrutt ! Förstår dig verkligen ! När jag går igång i min gamla vanliga stil från förr ,när du inte mår bra . Så har jag mitt mantra - Ni ringer när ni behöver hjälp och Krille är där .Just att han är där på riktigt är så underbart och att ni är verkligen samma sort fast tjej och kille . Äktenskapstycke hette det förr .Underbart ! Måste säga att du är såååå söt i glasögon och du påminner om en filmstjärna ( ska försöka komma på vilken ) Älskar dig söt unge <3 mamma