14 juli 2011

Min andra Bebis


Jag har alltid gillat att testa nya kreativa hobbys, särskilt nu när jag har varit sjuk och varit tvungen att hitta sysselsättningar för att hålla mig både psykiskt och fysiskt igång. Som ni säkert redan listat ut så scrapbookar jag tills jag får saxavtryck i labben och stickar likt en 80-årig tant på Extacy. Men jag har skaffat mig ännu en hobby.

Fotografi. Jag minns hur jag och mina goa kompis Sanna hade vår egna "photo shoot", helt på skoj efter alldeles för mycket "Americas next Top Model" tittande. Det var otroligt roligt! Inte bara att ta korten utan också att posera och sminka oss i galna mönster. Kommer också ihåg hur vi fick skynda oss till Färgelanda mitt i fotograferandet och röda om kinderna handlat på Konsum, med hår stora som fågelbon och kufiska streck runt ögonen.

Fast, i ärlighetens namn, har nog Färgelandas befolkning sett värre saker under min Gothiska Punk period i  högstadiet.

I alla fall stortrivdes jag med hela processen. När jag senare tagit kort och kunnat redigera dem med ett väldigt roligt fotoprogram så har jag kunnat leka ännu mer med bilderna. Jag tycker att det är ruskigt kul helt enkelt.


Christoffer pratade om hur han ville ändra sin blogg till en fotoblogg och (härmapa som jag är) har jag gjort en också. Den är fortfarande under konstruktion så kom gärna med lite tips eller peppar mig för all del, det är tungt att föda en blogg.

Så låt mig härmed presentera, min andra Blogg Bebis:




3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till babyn <3 Jag tycker att du har varit fin i alla dina olika läckra stilar .Tänk vad vuxna är inskränkta som när du målade dig så vackert som ett litet konstverk och en gubbe tjatade med dig Fyyy. Dina kort är underbara och du är otroligt kreativ så detta är mkt spännande och roligt ! Heja Elin Älskar dig <3 Mamma

Veronica sa...

Jag är också härmapa och ska (nog) fixa mig en fotoblogg jag med. Om jag nu bara jag klämma fram ett bra namn till den ;) (frågade Andreas men han kunde inte heller komma på något hehe).

Elin Sandman sa...

Tack fina ni! <3

Veronica, jag kan hjälpa dig att brainstorma om du vill?

Ser fram emot en fin fotoblogg nu!

Kramar