30 mars 2010

Ingen Endo men minst lika löjligt



När Endon inte spökar så händer det alltid något annat (ja, det är ju rätt logiskt att någonting alltid händer). Igår hade jag en riktigt bra kväll, efter att min superfina lillebror David hjälpt mig med medicin som fattades. Och vad gör man inte om man har en smärtfri och härlig kväll? Om du inte har något bra svar på den frågan gör som jag gjorde:


Gnugga in lite köksrengöringsmedel i vänsterögat.


Gör följande:


Tvätta spisen med den vackert blå rengöringen ”Rent & Fint”.

Mumsade lite tomat och paprika soppa med tillhörande vitlöksbröd.

När du är mätt och nöjd med livet ska du böja vänsterfingret och gnugga det lätt i ögonvrån.

Det kommer nu svida till och naturligtvis ska du nu börja gnida allt vad du förmår.

Nu har du en ordentlig klump med rengöringsmedel som för mig lämnade en väldigt tjusig blåsa på ögonvitan. Sedan får du också en urtjusig ögonlapp som gör att du passar perfekt in i "Pirates of the Caribbean".

Tack vare min lins fick jag inte den frätande vätskan i iris eller pupil, vilket hade lett till mycket stora problem. Hade inte Christoffer insisterat på att skölja mitt öga ordentligt, få mig att ta ut linsen och att vi måste ringa mamma om råd så vet jag inte hur min syn hade fungerat idag. Min kille är expert på allt medicinskt har jag nu lärt mig, allt från livmodern till ögonen.

Niclas var jätte go som kom körandes som en superhjälte mitt i natten och tog oss till akuten. Han hade till och med tagit med sig Pepsi och kakor för att göra oss glada.

Detta har inget med Endo att göra men jag tänkte att detta ger en tydlig bild över vem jag är:

Jag har otur (vill inte kalla det klantig), min kropp vill uppleva allt (gott som ont) och jag är en mycket grundlig städare.

3 kommentarer:

Mikkiz sa...

Men Gumman då.. det var väll onödigt?? hihi kjäm mikz

mammma sa...

Du är allt sött även som sjörövar fabbe! Du har helt rätt Krille är strålande.Jag är fortfarande lite skakad med tanke på hur det hade kunna gått men oerhört tacksam. Men som vi sa Gud finns och du går över till såpa. alskar dig mamma

Sandman sa...

Varldens sotaste pirat.