26 mars 2011

Jag har våren i kroppen


Jag har nu haft två riktigt härliga dagar på raken! Det är lite läskigt nästan, för det är så ovant. Som att trippa fram på en väldigt tunn is. Men det känns som att någonting långsamt väcks till liv i mig igen. Som kommer smygandes.

I förrgår tog vi med Rullis ner på stan för att utföra en lång lista med viktigheter. Vilken vi betade av medan vi var uppspelta som två ungas på Liseberg (eller som Jag och Christoffer på Liseberg, välj själv). Vi hade med oss en kamera för att ta lite vår foton och roliga bilder på varandra. (Du kan se några av dem i slutet av detta inlägget).

Jag gick så mycket jag orkade och njöt då jag klämde mig in mellan de små hyllorna i Scrapbooking affären och undersökte allt allt allt! Christoffer fick nästan slita mig ut därifrån, jag hade kunnat stanna där hela dagen.

När jag sen fick ont var det bara att slå sig ner i Rullis och puttra fram med hela Uddevallas befolkning stirra på mig som om jag var en giraff på rullskridskor.

Igår hände storslagna saker, må jag säga, jag lyckades äntligen göra en sak som jag velat utföra i evigheter. Jag tvättade balkongdörrs fönstret. På båda sidorna! Som en stolt höna svassade jag sen runt i lägenheten och inväntade Christoffers beröm.

Har till och med varit på besök hos Christoffers fantastiska morföräldrar, Åke och Irene. Och vill man få en boost med självkänsla så är det bara att prata med dem en stund. Jag drog på mig en stor svar klänning, håret stod åt alla kanter och jag hade sminkrester under ögonen, men ändå så sa hon om och om igen att jag var så fin. (Vilket gjorde mig tårögd och jag bet nästan läppen av mig, för att inte få en hormonell gråt attack).

Men dagen var ute slut för det! Jag fick vila upp mig på soffan under flera timmar, för jag hade lyckats få jätte ont igen. Skillnaden var nu däremot att jag återhämtade mig lagom till att ta Rullis hem till min bror David och vår Sanna för att se på (min besatthet) Big Brother. Där blev jag till och med bjuden på vin. Jag kan inte ens minnas senaste gången jag drack ett glas vin. Och det var så mysigt! Med hjälp av värmedyna, gott sällskap och en svalkade sjal orka jag stanna till efter ett på natten!

Energin växer och jag har till och med ett dop inplanerat idag. Det är som om jag ska till slottet och träffa hela kungafamiljen, så hyper är jag nu! Det ska bli så otroligt roligt att äntligen få se den vackra lilla flickan, krama om hennes mamma och äntligen få träffa herrn i huset. Jag är så glad att dopet är i Färgelanda, vilket är knappa mil härifrån. Och ännu mer tur har jag som har en snäll pappa som kan köra oss fram och tillbaka (redo att skjuta iväg som en kanonkula om jag får ont och måste hem fort).

Dessa dagar har gett mig mer hopp, särskilt nu när jag är så rädd att hormonsprutorna inte ska fungera (hjärnspökena kommer och går).

Nu ska jag börja borsta, skrubba, plocka och putsa mig redo inför dagens gigantiska äventyr. Det här ska bli så roligt!









8 kommentarer:

Katarina sa...

Så härligt att höra! Du får ge dopflickan och hennes mamma en stor kram från mig också idag - jag hade velat komma men vågade inte chansa på att klara av tågresan.

Sandman sa...

Ja fan va bra det har gatt de senaste dagarna. Hormon behandlingen ar inte latt att forutspa hur den ska ga, men det kanns anda som att det hackar sig fram mot en endo-fri vardag!

Ska bli riktigt kul att dra till Fargelanda pa dop. Allt hanger pa att du kan hitta ratt frisyr. Du har ju testat ett par nu, mer frisysrer an jag har testat skjortor, och det ar fan inte lite :P

Alskar dig sa javla mycket <3

Anonym sa...

Hurra HURRA !!! Det var mer än roligt att se er idag . Gud vad du är sööööt<3 !! Jag tror att bäde jag och pappa är lika glada som ni att du kunde gå på Ellas dop och allt annat du klarat dessa 2dar. Så kan vi hjälpa till så är det en enorm glädje vi bara log när vi åkte hem . Pappa tyckte också att du ser strålande ut . Vi är mkt stolta över dig pussgurka Älskar dig massor <3

När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz sa...

Åh tack Elin för allt va du är gullig! <3 Mitt själv förtroende och självkänsla sviker tyvärr på grund av min kropp, att den har förändrats så mycket på kort tid. Den har liksom gått från 17 år till 40 år på 1 år haha :)

Läste ju att du kommr från Färgelanda! :D Va häftigt! Tänk vad världen är liten ibland! Jag tycker att Färgelanda verkar jätte mysigt trots att det är litet :) Men jag gillar inte att bo i storstäder så det kommer bli super!

Hur mår du nu förtiden föresten? För ett tag sedan verkade det sådär vad jag läst på bloggen. Hoppas det är bättre!

Fet kram!

Emma sa...

"Gilla massa". Det ger en annan hoppa att läsa om dina bravuder och att sprutorna kanske kan hjälpa en annan också. Sen tror jag att den kommande våren också gör oss lite piggare :).

Kramar

Marie sa...

Bamsekram härligt att läsa. Sitter här och gråter och skratar måste snart komma upp och hälsa på er. Du måste varit riktigt fin den dagen för mormor säger inget hon inte menar, men hon har ju aldrig brytt sig om smink heller. Bamsekramar igen till er alla fyra

Elin Sandman sa...

Vilka fantastiska kommentarer ni ger mig, mina hjärtan! Jag blir så glad av era ord och ger er alla en stor gruppkram!!

Cecilia sa...

Javisst är dom fina :) Hehe...

Tack så mycket!
Fina bilder ni tagit.
Kram