9 mars 2011

Shoot me up!


Då var det äntligen 100 % bestämt!

Jag ska fullfölja hela sex månaders Enanton behandlingen (så länge jag ser att den hjälper mot smärtorna). Började morgonen med att åla mig upp ur den varma mjuka sängen som en sömngångare klockan 07:45. Jag vill alltid vara vaken och redo då jag vet att Doktor Duktig ska ringa. Gjorde misstaget en gång att väckas ringsignalen och pratade vi i cirklar en bra stund innan jag förstod vem det var.

Min skräck inför att prata med läkare börjar långsamt (snigel sakta) mattas av. I alla fall då det handlar om Doktor Duktig. Han är den första läkare som jag känt mig trygg med. Ibland blir jag frustrerad och arg även på honom, särskilt efter jag hade varit på Endocentrum i Uppsala. Men han tog en opassande semester, fastnade i Egypten (askmolnet som fick världen att stanna upp blandade sig till och med i Endon) och kom tillbaka som samma gamla goa Doktor Duktig.

Denna uppdatering, vi hade idag, gick ut på att se om Enantonen gjorde sitt jobb. Och jag var mer än lycklig att berätta om framstegen den senaste veckan. Det är alltid lika kul att berätta om ny landvinning i Endolandet. Han blir lika upprymd som min familj och vänner (han gråter inte av lycka som mamma gör stup i kvarten, men vem gör det?) (förutom hormonella jag då).

Vi pratade också igenom mina biverkningar. Min näsa är så täppt att det känns som att en kork sitter fastkilad i den. Och samtidigt är den snustorr med sprickor som svider. Onödigt ont. Så jag ska sluta med vanlig nässpray fortsätta med Sesamolja sprayen och börja med kortisonspray istället. Så släpper den där dumma svullnaden i bihålorna ordentligt.

Så nu är det bara att fortsätta att stega in i det kemiska klimakteriet. Varje spruta är alltid lika "spännande" för jag vet aldrig hur jag kommer att reagera på den. Om biverkningarna ändras.

Och det ska bli fantastiskt skönt att gå in till Distriktssköterskan Kärringen och få spruta nummer tre. Ni vet, den där dyra, special sprutan som jag inte skulle få fler än två av.





6 kommentarer:

Anonym sa...

Älskar doktor Duktig ! Det finns inte ord ! Fast egentligen är det Elin duktig för du har ju aldrig gett upp hopppet om honom .Sen är det ju inte konstigt att du blir nervös han är ju den enda som inte har blåst dig ! Du vet bra doktor och bra pojkvän på samma gång !!! Ok jag tenderar att grina av lycka ibland , det går inte att stoppa . Just nu skrattar jag så jag gråter när du skriver om den jävla sköterskan hi hi hi . Du har då humor ! Älskar dig över allt mamma

Sandman sa...

Hon kommer nog låtsas som att allt ar som det ska, speciellt om jag följer med dig in igen :D Jag visste att dr Duktig skulle bli glad och att du inte hade någon anledning att vara nervös inför samtalet. På fredag trycker vi i dig lite mer hormoner och ser vad som händer :P

Marie sa...

Härligt att höra.

Helena sa...

Jag blir så glad, att du är glad!
Du är så rolig =) Kram

Elin Sandman sa...

Jag har helt klart de bästaste läsarna i världen! <3 Miljoners med tack till kommentarerna. Ni peppar mig!

Kramar

Anonym sa...

Hahah det är rätt!! FUCK her! /mikos