19 mars 2011

Usch fy och fasiken!


Fy i helsike vad dåligt jag mår.

Jag vet inte om det är så att jag fått influensan eller om det är biverkningar på sprutan. Symtom som "Huvudvärk, värk i kroppen och sjukdomskänsla" står i Fass men jag mår ju inte såhär uselt i vanliga fall. Ikväll känns det som att hela min kropp är i uppror.

Det har alltid varit tufft att vara sjuk samtidigt som Endon härjar. Ungefär som att en ninja som slår en i huvudet samtidigt som en alien tuggar på magfläsket. Eller som att en militär skjuter mig i magen samtidigt som en Snoop Dogg rappar mig i örat. Eller som en stor bautasten landar rätt på min skalle samtidigt som Björn Ranelid läser högt ur hans romaner.

"Tortyr" med andra ord.

Smärta överallt. Nästan omöjligt att tänka. Tårarna ligger i halsen, i beredskap att forsa ut vid första minsta besvärliga känsla. Jag krälar längst väggarna (inte bokstavligt talat, jag mår för dåligt för att röra på mig) och önskar att jag "bara" hade min "vanliga" smärta igen. Den vet jag (oftast) hur jag ska hantera.

Nu är jag ett vrak. Ett knyte av smärta med värme vallningar som gör mig tokig. Dagen började så bra men nu är jag inte nöjd, må jag säga. Usch, vad jag blir less på den här kroppen ibland.





4 kommentarer:

Sandman sa...

Stackars lilla mini Elin :( Det är fan nog med din vanliga skit. Jag ska ta bra hand om dig baby <3

Anonym sa...

usch, stackare!! :( jag lider med dig! *jättekram*

kram Jennyli

Anonym sa...

Stackars min lilla tös ! När du säger att längtar efter din vanliga smärta så blir jag orolig ( fick precis ditt sms , du känner din mamma). Det är ju stor chans att det är lite flunsa eftersom Dava är sjuk . Du är ju känslig <3 . Det är då konstigt har man kan se så strålande ut som du gör även när du är dålig ! Jag ,Sanna och pappa tittade på dig när du gick på Torp och jag sa att åhh vad hon kan gå bra och Sanna sa att och så fort !! Pappa bara flina !!! Krya nu på dig och så ringer ni om det är NÅT !!! <3 Älskar dig lilla kråkan över allt puss !!

När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz sa...

Stackare! Hoppas verkligen det blir bättre!

Vet faktiskt inte vem som skrev citatet, hittade det på någon dikt blogg för ett tag sen :)

Kram på dig!