27 jan. 2011

Mästerverk mot värk


Jag försöker göra allt jag kan för att distrahera mig just nu. Har gått igenom många av de saker jag fått låna av underbara människor omkring mig. Jag har en otroligt tur som har så fantastiska personer som stöttar mig. Jag har gjort allt mellan läst tidningar som aldrig förr, spelat Tv-Spel, Data-spel, bräd-spel, UNO, sett på otaligt många filmer, serier, målat på tröjor, surfat (utan hav och bräda), scrappat, virkat, stickat och målat.

Och de stunder jag kommer ut är guld värda! Har blivit tvungna att låna en rullstol igen för att kunna lämna lägenheten. Det räcker att jag kommer ut på innergården, sen får jag så ont att jag börjar halta framåtlutad som en misshandlad kärring. Jag avskyr att sitta i rullstolen, som Christoffer fascinerat påpekat ser ut att passa in i filmen "Gökboet". Jag hatar hur folk stirrar på mig som om jag vore efterbliven och jag bävar hela tiden inför att träffa någon vi känner. Även då jag träffat mina vänner då jag rullat runt utan att de reagerat konstigt (de slog mig inte ens i magen).

Plågat mig själv på Torp igen (aldrig ger jag upp på detta shopping paradis!) och inhandla en cool T-shirt med japanska katter på, en klänning och en kofta (jag är en koftaholic). Jag orkar egentligen inte såna där långa shopping turer men mitt minne är som min längd, kort.

Har till och med fått mitt tuffs (även kallat hår) klippt! Äntligen!

Men mest ligger jag på soffan (som är alldeles för sliten för detta ändamål egentligen) (men det är ju bättre än att ligga på soffbordet) (hade jag sett löjlig ut). Och i denna blå/grå soffa skapar jag allt jag kan komma på. Så varför inte visa mina små "mästerverk" (kan också kallas mer rättfärdigt för "tidsfördriv"?

Mitt första projekt var en väst, som jag stickade med giganto stickor (kändes som att sticka med två bordsben).


Sen fick jag två kassar garn av en jätte snäll kvinna som mamma jobbar med. Som tack gjorde jag en liten drake (av det garnet hon så gärna ville bli av med) (garnet hemsöker henne) (som katten i "Jurtjyrkogården" kommer det tillbaka) och ett tack kort.



Då fick jag för mig att Christoffer (som älskar kaktusar) (vars ena kaktus dog för ett litet tag sen) måste ha en stickad kaktus. Så det fick han.


Och det senaste projektet är ett 50 års kort som jag komplicerat genom att göra som en låda man öppnar. Den är inte riktigt klar än, som du nog kan se...


Nästa pyssel blir nog antagligen Christoffers mammas födelsedagspresent. Hon fyller inte år på jätte länge men det ger mig mer tid att finslipa min ide´. Och sen ska jag nog göra en kaktus till mig själv, som jag tänkt använda som en nåldyna. Men man vet aldrig, jag kan nog få för mig att göra någonting annat konstigt innan jag kommer så långt... nog för att det är jävligt med all smärta just nu, jag är i varje fall produktiv.

"Think happy thoughts think happy thoughts think happylicious happy happyhippo..."


5 kommentarer:

Sandman sa...

Kaktusen ar min favorit av alla kaktusar.

Anonym sa...

Hej lilla gumman ! Du är allt helt unik du !! Allt ditt skapande är så läckert och tänk vilken tur att du är kreativ ! Västen är sååå snygg och allt det andra gör häftigt !! Du är bäst ! <3 massor kramar favomamma

Anonym sa...

Hej jag fyller 21 mars hihi hint hint :D Du får väl sätta dig och göra påskkort och julkort också för det är ju sånt många inte hinner med annars.
Kram Marie

Elin Sandman sa...

Christoffer, awwww vad du är söt! Inte många karlar som blir så lyckliga av en stickad kaktus :D Älskar dig mitt hjärta!

Mamma, Tack för att du peppar mig så och för att du oooh.ar och aaaah.ar över allt jag gör. :) Kreativiteten har jag ärvt från dig, och det vet du! Glömmer aldrig då du gjorde en dusch till min barbie av ett mjölkpaket :) bävar inför vad som kommer skapas då vi får bebisar.

Marie, tack för hinten! :D Det är verkligen bra att veta när alla fyller år, är inte SÅ lätt att fixa ett kort som man är nöjd med samma dag som någon fyller år :D Väldigt bra tips också! Fast just nu är jag glad att julen är borta och längtar efter lite vår och sol :D

Många många kramar till er allihopa!

Johanna sa...

Hej!
Satt och googlade lite och hittade din blogg.
Jag blev diagnostiserad med endo i oktober, och gjorde ett titthål i december, och nu genomgår jag en behandling med endanton-sprutorna.

Även om jag givetvis önskade att du slapp detta helvete, så känns det skönt att läsa din blogg och inse att man inte är ensam..

Ha det fint!
Kram/Johanna